Che ruolo ha il paese d’origine per i consumatori UK e USA?

20 05 2008

Da domani sarò in Inghilterra per la London International Wine Fair 2008.

Sarò uno dei partecipanti alla tavola rotonda su “How much does country of origin matter to British and American wine consumers, and what can exporting countries do about it?”, organizzato da Wine Intelligence, che si terrà giovedì May 22, 11am-12.15pm, South Gallery Rooms 11 & 12, Excel.

Ecco una presentazione del seminario:We all believe that country of origin matters to consumers when they buy wine. But how important is it? Using research commissioned by Brintex, organisers of the London International Wine Fair, and carried out by Wine Intelligence, this briefing will address the following questions: what impact does the consumer attitude towards a particular country have on their wine drinking habits? How can wine producers – and country promotion agencies – influence perceptions? How important is tourism in the mix?

Helping to tackle some of the issues will be an international panel including winemakers, branding experts, and wine and tourism promotion organisations, who will be offering their views and taking questions from the floor.

Hosts:

  • Richard Halstead, COO, Wine Intelligence Ltd;
  • Jean-Philippe Perrouty, Senior Research Manager, Wine Intelligence Ltd

Panelists:

  • Chris Hatcher, Chief Winemaker, Fosters Group
  • Graham Holter, Consulting Editor, OLN & Drinks International [Panel Chairman]
  • Chuck Cramer, Marketing Consultant and former Associate Director, Wines From Spain, UK
  • Pierpaolo Penco, Program Director, Executive Master in Wine Business, MIB School of Management Trieste
  • Erica Donoho, USA country manager, Wine Intelligence
  • Andre Morgenthal, Communications Manager, WoSA/Cape Town

Nel mio caso, parlerò dell’Italia non solo come luogo di produzione (e di export) ma anche come destinazione turistica, segnalando le possibili interazioni ma anche alcuni segnali che i nostri produttori di vino dovrebbero tenere ben presente, soprattutto quando fanno promozione all’estero.

Al mio rientro conto di postare qualche commento e, perchè no, qualche risultato emerso dalla discussione.


Azioni

Information

One response

27 05 2008
Tra gli stand della LIWF « Wine Business

[…] gli stand della LIWF 27 05 2008 Approfittando della partecipazione al seminario già descritto, ho fatto un giretto tra gli stand della London International Wine Fair, ospitata presso […]

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...




%d blogger cliccano Mi Piace per questo: